tisdag 7 augusti 2012

Om fem månader...

Satt och funderade lite igår, tycker det känns långt kvar till Ärtan kommer komma men om man inte räknar med månaden vi är i så är det bara 5 mån tills vi har tre små busungar här hemma.

Konstigt nog har jag fortfarande svårt att fatta att vi ska ha en bebis till och då har jag ändå sett Ärtan, känt h*n sparka och hört det fina lilla hjärtat picka. Haha ja jag antar att jag lär förstå att det är på riktigt när liten kommer om inte annat.

Börjat ta fram lite saker som Ärtan ska ha också, tagit ner babyskyddet från vinden, mjukliften till vagnen och ett par leksaker och sen kläderna då så klart. Ska köpa en del nya saker, som en ny babysiter och några nya plagg men annars har vi allt, ja vagn måst vi ju köpa också men det blir i vinter.
Ska höra med mamma om hon kan fråga min faster om vi kan få låna bebiskorgen som vi lånade till L även till denna bebis, den är himla söt och smidig och tar inte mycket plats.

Så det mest är trots allt fixat, trots att man inte ens gått hälften än. Ska iofs flytta också, hoppas vi på iallafall men det är svårt att få lägenhet nu för tiden... Men ska börja söka nu i höst, måste ha större!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar