fredag 3 februari 2012

LCHF

Vart skeptisk mot LCHF (Low carb high fat) ett bra tag nu, inte riktigt förstått mig på dieten (jo jag vet, många kallar det en livstil, jag ser det som sagt som en diet men det är jag det). Men iallafall, har en hel del kompisar som äter LCHF och går ner mycket i vikt och så som vikten segar för mig nu (uppåt idag!) så känner jag för att testa något nytt innan motivationen försvinner helt... Ja, min motivation är inte helt uppåt nu precis så jag kan lika gärna testa då jag vill se vad det är alla pratar om så att säga.
Gillar ju fett och protein redan, precis som jag iofs gillar kolhydrater så det är la bara att köra på. Börjar imorgon och hade egentligen velat väga mig varje dag för att hålla koll men nu är jag ju strikt på att köra bara våg en gång i veckan så det får la bli så även denna veckan.
Gäller att hitta lite tips för vad man ska äta också, har ju redan dålig fantasi när det gäller mat så vi får se hur det går med det, tack och lov för Google kanske?;)

1 kommentar:

  1. Du kommer nog inte ångra dig, en varning dock. Vissa får lite omställningsbesvär med huvudvärk, trötthet osv, eftersom det är så mycket socker och vätska i kroppen så kan den "protestera" lite mot att bli av med det. Jag hade lite ont i huvudet första veckan, men nu är det för länge sedan borta, och det var aldrig så illa så att jag inte orkade med dagen. Bara så du inte är helt omedveten om vad som kan hända, inte säkert att det gör, men du fattar ;) Lycka till Maria!

    SvaraRadera