tisdag 27 september 2011

Suck för mig!

Haft några dåliga dagar nu och gått upp såklart... Men har några dagar kvar tills det är vägdag så det är bara att ta sig i kragen och kämpa på!

Har inte kommit igång med träningen än men nu skyller jag lite på att jag inte har tid då jag pluggar igen, "Praktisk marknadsföring" står det på schemat dom närmaste 2 veckorna sen är det samma fast B kursen efter det. Riktigt intressant och kul!
Har inlämningsuppgift som ska in på fredag och då ska man bland annat intervjua någon som äger en butik och det har jag redan ordnat så på torsdag ska jag iväg och intervjua. Ska bli riktigt skoj!:)

På måndag börjar maken jobba igen också, efter 6 mån pappaledighet, känns... konstigt, har ju haft honom hemma så länge så man har ju vant sig. Men det ska nog gå att klara sig utan honom, då får man ju chansen att längta efter varandra lite också♥
Enda problemet med det är att det ju bara är F som går på dagis, L fick en plats idag men inte där vi ville, alltså F:s förskola. Utan vi fick i en annan stadsdel, inte långt härifrån men tillräckligt för att jag verkligen inte kommer säga ja men då fick jag höra att vi kan förlora vår plats i kön?! Va fan är det om då, va fan gör det om man tackar nej, någon annan får ju platsen då som kanske vill ha den dessutom. Vi väntar ju hellre tills vi får där F är då vi känner personalen och tycker om förskolans sätt att lära ut. Att det ska vara sånt jävla strul jämt... Men maken ska ringa imorgon och prata med hon som har hand om köerna, då det inte var hon jag pratade med innan då hon inte var där. För vi tycker det är jäkla fel att man skulle kastas längst bak i kön bara för att man tackar nej till en plats man verkligen inte vill ha pga besvär att ta sig dit plus att jag inte har någon lust att ränna runt till två förskolor som ligge lååångt ifrån varandra... Skit system!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar