torsdag 7 oktober 2010

Fick lite motivation tror jag!

Efter att nu ha sökt 2 utbildningar, i första hand då kallskänka och andra hand kock, så fick jag helt plötsligt lite mer motivation till att börja äta och träna rätt igen. Har verkligen haft noll motivation dom senaste typ 2 månaderna så det känns skönt att det finns ett litet ljus i det mörkret.
Vill gå ner 10 kg tills januari när skolan ev börjar(vet ju inte om jag kommer in) så det är bara att sätta igång. Ska försöka antingen ta ner min nuvarande motionscykel eller då köpa en ny, blir nog det första alternativet för stunden iallafall. Motion går väl lite före plats antar jag, får försöka lösa det på något vis iallafall. Ska höra med C och kolla vad han tycker om det också. Hehe för det blir ju han som får släpa ner den från vinden igen.
Whoho, känner mig verkligen uppåt som fan helt plötsligt, härligt! Tror det beror på att jag tagit ett litet steg in i en mer säker framtid vad det gäller jobb eller jag ökar iallafall chansen för att få när jag väl har utbildning. Hoppas verkligen detta går vägen!

3 kommentarer:

  1. Vilken otroligt imponerande viktnedgång du lyckats med, fantastiskt! Det är sådana som du som ger mig hopp och är mina förebilder nu. :)

    SvaraRadera
  2. blir imponerad att du har kunnat gå ner så mycket, hur har du gjort? behöver lite tips, för jag har många extra kilon sen jag var gravid. men de sitter kvar som cement:-)

    SvaraRadera
  3. SV Nericia: Gått ner med hjälp av viktklubb.se alltså räkna kalorier och så har träning hjälpt mig också. Försöker träna(när jag tränar som jag ska;)) minst 1 timme om dagen. Äter var 3-4:e timme och mycket vatten, försöker hålla mig till godis/snacks en gång i veckan. Ja, det är väl det som hjälpt mig gå ner.
    Hoppas dina extra kilon lossnar snart!

    SvaraRadera