söndag 10 oktober 2010

Bra dag

Idag har vart en bra dag, hittills iallafall men jag hoppas jag inte förstör den under dom få timmar som är kvar men det kan jag inte tänka mig, hehe!
När det gäller målen;
  • Inget godis - Klart!
  • Göra köttbullar - Klart!
  • Liten promenad med familjen - Klart!
  • Motionera minst 60 min
  • Städa
Städa blev det inte av och motionen blir sen när ungarna eller iallafall F lagt sig. Men får ta och städa imorgon istället, det behövs verkligen då det ser ut som om en orkan passerat här inne, hehe pinsamt! Har ju C hemma då också så han kan hjälpa till.

Som sagt inget godis utan tog lite popcorn istället så nu känns det redan bättre när det gäller sötsuget. Intalade mig själv att jag får ta popcorn ikväll för att avstå godiset och det funkade bra men kan ju inte hålla på så varje dag, får komma på annat gott till kvällen som man kan ta som inte är snacks. Finns ju massa, gäller bara att komma på nåt bra, nyttigt och inte allt för kalorifyllt.

Ska bli riktigt gött att sätta sig på motionscykeln snart när man märker att det gör resultat på vågen också. Kommer nog bli ca 80 min idag då jag ska kolla på två stycken Teen mom avsnitt. Roande och tiden flyger ju iväg när man har något att titta på, fördelen med motionscykel men hoppas faktiskt att jag nån dag kan börja springa också. Vill dock ha riktigt bra skor till det så det får bli när jag får en inkomst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar