torsdag 30 september 2010

Tur man kan roa ibland

C och jag gjorde pizza igår, den vanliga osten fanns inte i affären så vi tog nåt slags storpack. Osten smakade rent ut sagt vidrigt! och förstörde pizzan.
När vi väl skulle lägga oss påpekade C att vi måste köpa den gamla hederliga osten vi brukar köpa och såklart höll jag med.
Sen sa han att vi kunde ju kolla på baksidan av paketet vad pizzaosten innehöll om man vill göra den själv. Och vad svarar jag då, jo mjölk. Mjölk undrar han? Ja om du ska göra ost behövs ju givetvis mjölk. Då börjar han skratta och undrar vad jag pratar om eftersom jag antog att han menade att han skulle göra egen ost, alltså från mjölk då... Haha men så var det tydligen inte! Han menade ju att vi skulle kolla vad det var för ost pizzaosten var gjord av... såklart.
Sen undrade han ju vart vi skulle förvara osten vi tydligen skulle kärna själva, haha ja vad fan vet jag, vinden kanske.
Nåja, vi fick ju ett gott skratt iallafall, inte lätt och veta vad han menar alla gånger. Tyckte väl det lät konstigt att han skulle göra egen ost, hehe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar