måndag 17 december 2012

Ny lägenhet?

Idag fick jag ett mail om att vi fått erbjudande att komma och kolla på en lägenhet vi sökt, glad i hågen så fick maken ringa för en tid och egentligen hade han som bodde där inget tid förens efter jul så jag accepterade detta. Men efter några minuter ringer maken igen och säger att han ringt upp och att vi fick komma och kolla idag redan, dock klockan åtta på kvällen. Lite sent men eftersom man gärna får det gjort så tog vi den tiden, bättre än att vänta en vecka till minst.

När vi väl var på väg så blev jag först lite osäker och avskräckt då den gatan verkade ligga väldigt nära vägen och det körde mycket bilar där... Men just den lägenheten låg långt in så det var tyst, skönt och trevligt område:) Lägenheten låg högst upp men det verkade finnas rum/plats att ställa barnvagnen på nere så jag behöver inte släpa den upp och ner (om vi får den alltså). Inne var det fint, nytapetserat, fräscht och vi kunde t.o.m få köpa han tvättmaskin/torktumlare för ett bra pris (får tänka på det om vi får lägenheten då vi ju tyvärr inte har så gott om pengar). Inte världens största kök men det var finare än det vi har nu.
Största var ju så klart att den är större (78 kvm mot nuvarande 53) men jag tycker den låg bra med tanke på att vi har barn och även om det blir lite längre till dagis så är det ingen fara då man kan vara lat och ta spårvagnen om man vill det. Ja, så jag var nöjd!:) Liten nackdel är dock att det ska bli stambyte under 2013... men hoppas på att det blir innan man hinner flytta in isåfall.

Så håll tummar och tår att vi får den, chansen finns ju iallafall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar