tisdag 20 juli 2010

Framtiden

Sitter och funderar lite på framtiden, den är inte alls för avlägsen men ändå en bit bort. Så fort jag får ett jobb så är den ännu närmare, då kan vi om vi fortsätter leva ungefär som nu, spara en hel del till ja, framtiden.

Vi kommer kunna spara mer till oss själva och barnen, spara ihop till en intensivkurs för körkort till sambon, handpenning för framtida hus, semester osv.

Grejen med jobb är ju inte bara pengarna, vill komma ut och göra något jag också, dra mitt strå till stacken. Vill kunna säga att jag jobbar på ".....", när någon frågar, vill kunna ha helg och faktiskt förtjänat den;) Vill kunna ge mina barn det dom vill ha, vill att dom ska kunna göra vad dom vill så som spela hockey, rida, spela något instrument. Ja göra allt utan vi ska behöva vända på varenda krona!
Hatar att aldrig ha jobbat, att vi bara har en inkomst, har ju mina anledningar men man känner sig lätt misslyckad ändå... Dock inget att grämma om, tar ju tag i det nu och söker jobb efter jobb och snart är det min tur tycker jag, hit med ett jobb!;)

Ah, ja framtiden är något jag ser framemot, let it come!

P.S Om det är mycket stavfel osv beror det på att jag för första gången bloggar från min android. Slinter lätt på knapparna på den ibland;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar