tisdag 7 september 2010

Må vart en ljuvlig natt...

... men dagen hittills har bara vart åt helvete rent ut sagt... F har inte vart nöjd vad man än gör. Hjälper inte om man går ut för då blir hon arg för att hon inte får gå vart hon vill. Inne blir hon arg för att hon inte får göra som hon vill, blir ju inte bättre av att man inte kan ge 100% uppmärksamhet heller då man har lille L att ta hand om. Men nu sover dom ju iallafall, tack och lov för det, nån timmes lugn och ro...
"Tar ett djuuupt andetag"
Hatar att jag så dåligt tålamod också och snäser/skriker åt henne, det blir ju liksom inte bättre men jag blir så förbannat uppstressad när hon skriker och håller på när jag t ex ger L mat eller kanske byter hans blöja. Får bli bättre på det, gå in ett annat rum och ta några djupa andetag kanske hjälper? Värt att försöka, vill ju inte att hon ska bli rädd för mig eller nåt.
Nä usch vad dåligt samvete jag får nu...

Skönt att C kommer hem snart! Såhär jobbigt brukar det ju inte var, får man väl vara glad för men det hjälper ju inte när man är inne i det.
Nåja, skönt att skriva av sig lite, känner mig helt slut i kropp och huvud så jag ska ligga ner och vila en stund framför tv:n.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar