lördag 1 december 2012

Julkalender - Lucka 1 - Berätta om dej själv

Hittade idéen om en blogg julkalender i en väns blogg (som hade hittat det på nån annans blogg) så jag tänkte köra det nu då varje dag, ett kul koncept.

Berätta om dej själv

Är en 27 årig tjej som bor i Göteborg sedan 2004, uppvuxen i mörkaste Småland där jag bodde med mina föräldrar och två syskon. Är yngst av tre, min bror han är 34 år (7 år äldre) och min syster är 31 (4 år äldre), ett tag bodde vi alla i Göteborg men nu är vi utspridda, syrran i Lund och brorsan i Stockholm.
Är gift sen 2 år tillbaka (vart tillsammans i 8 år), har två barn plus ett i magen som är beräknad i slutet av Januari nästa år, alltså snart!:) Min make är hela 11 år äldre än vad jag är och vi träffades genom min syster (dom var/är kompisar). Mina två barn är precis fyllda 4 år och snart 3, yngsta fyller 26:e februari.

Jag jobbar/arbetstränar i en secondhand butik, trivs jättebra men är inte där så ofta nu för tiden då min graviditet är ganska jobbig men försöker gå så mycket jag orkar. Arbetstränar pga att jag lider av depression, ångest och sociala problem sen tonåren så jag har ingen avslutad utbildning förutom grundskolan då trots många försök. Mår dock mycket bättre nu då jag äter medicin men försöker även få kontakt med en psykolog, vilket inte är det lättaste nu för tiden. Kommer arbeta till den sista december sen börjar min mammaledighet.

Har sedan tonåren kämpat mot min övervikt, vägde väl 98 kg kring 15 års ålder och låg stadigt där tills två år efter att jag träffade maken, då hade preventivmedel och tröstätning gett mig en gigantisk vikt på 145! kg. Började då på viktklubb (juni 2006) och har sedan dess gått ner ca 65 kg på egenhand. Har ju dock gått upp nu då jag är gravid men så fort bebis är ute ska jag ta tag i vikten igen och nå min målvikt på 65-70 kg.

Jag älskar fotografering, har en systemkamera men har blivit lite dålig på att använda den, just nu blir det mest med mobilen. Älskar även att skriva, rita och ja, göra kreativa saker så som pyssel och sånt. Har antagligen ärvt det av min kära mor då hon är samma.
Annars är mina intressen djur, tamråttor då speciellt och har haft ett stort antal sedan jag var 10 år men nu var det några år sedan sist, ska dock skaffa igen nästa sommar. Musik, filmer och serier är också en hit och det finns mängder på vår dator så det finns alltid något vad man nu må vara sugen på.
Träning, framförallt löpning ägnade jag mycket tid åt innan jag blev gravid nu senast och brukade springa 3-4 gånger i veckan, minst 5 km. Det längtar jag till att kunna återuppta sen när jag är ogravid.

Det viktigaste för mig är dock så klart min familj, det bästa jag har även om det är tugnt vissa dagar när barnen bara bråkar och trotsar, skulle inte byta bort detta livet mot nåt annat, någonsin!


  1. Berätta om dig själv.
  2. Berätta om staden som du bor i.
  3. Berätta om din bästa vän.
  4. Berätta om en person som du beundrar.
  5. Berätta om vem du var för ett år sedan.
  6. Berätta om bloggarna du läser.
  7. Berätta om ett av dina favoritfotografier.
  8. Berätta om ett av dina favoritplagg.
  9. Berätta om en av dina favoritlåtar.
  10. Berätta om vad som finns i din väska.
  11. Berätta om hur dina framtidsdrömmar ser ut.
  12. Berätta om någon som du saknar.
  13. Berätta om din favoritsak i ditt hem.
  14. Berätta om ett fotografi som någon annan tagit på dig.
  15. Berätta om en av dina favoritböcker.
  16. Berätta om hur du var när du var liten.
  17. Berätta om hur en perfekt dag ser ut för dig.
  18. Berätta om en plats du absolut vill besöka innan du dör.
  19. Berätta om en vän som bor långt bort.
  20. Berätta om vad du önskar dig i julklapp.
  21. Berätta om någon som du älskar.
  22. Berätta om något som du är beroende av.
  23. Berätta om ditt bästa julminne.
  24. Berätta om fem fina saker som har hänt under den här decembermånaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar