tisdag 29 november 2011

Bättre natt

Första natten utan napp för F var jobbigt, vaknade flera gånger och hade svårt att somna om, längtade efter nappen och det slutade med att hon fick sova i vår säng. Men inatt så gick det bättre, hon vaknade visserligen oftare än hon brukar men hon somnade om snabbare. Så, det går framåt och snart lär hon nog vant sig vid att vara utan nappen på nätterna☺

L börjar ju dagis på måndag och jag träffade en av pedagogerna (inte en av dom där han skulle gå) som ville prata med mig, en av Fs gamla. L ska ju egentligen gå i avdelningen bredvid den hon gick på men hon jag pratade med sa att dom bestämt att han ska få gå på Fs gamla istället då han ju känner igen dom mer och har vart med där inne många gånger, när han var yngre dock men man märker att han känner igen pedagogerna som är där så det gjorde mig glad☺
Eftersom jag också känner dom bättre så blir ju allt så mycket enklare och vi sa att vi helt enkelt kör på när det gäller inskolningen (inte riktigt som man brukar alltså) då han som sagt redan är hyfsat van. Tror nog det kommer gå toppen!☺

Sedan har jag även börjat med julklapps inköpen, ett par till barnen har jag fått tag i och även ett par till maken, inte klar än dock men jag vet vad det är jag vill köpa, gäller bara att hitta det;)a

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar