torsdag 4 augusti 2011

Ny plan

Nu har jag kört min nya kostplan ett par dagar eller ja, egentligen bara 2 dagar denna veckan då jag fuskade redan i tisdags men i måndags och igår skötte jag mig bra. Och från igår så har jag redan gått ner 1,5 kg, känns toppen och motiverar mig att fortsätta!

Försöker röra mig en del också och har ju som mål att gå 10 000 steg om dagen, har det ju tyvärr inte blivit nån dag än utan mellan 5000-8500 st men skyller lite på att jag mår otroligt illa hela dagarna. Så helt kass är jag ju inte utan jag försöker ju så gott det går iallafall.

Kostplanen ser ut såhär, för er som är intresserade, detta gäller för kvinnor:
  • 150 g kolhydrater (Potatis och rotfrukter ska man dock dela på 4 när det gäller vikten så har man 200 g potatis så ska man räkna 200/4=50, alltså drar du av 50 g av 200 g.
  • 180 g protein (För mager fisk ska man endast räkna halva vikten och ägg max 6 i veckan)
  • 5 tsk fett(smör, olivolja, rapsolja, lättmajonäs osv och man räknar även fettet man steker i. Bör ej understigas)
  • Mjölkprodukter 5 dl(Varav max 2,5 dl som är över 0,5 % fett)
  • Frukt 3 st olika(15 vindruvor=1 frukt och 1,5 dl jucie=1 frukt)
  • Grönsaker 300 g(obegränsat och även morötter ingår här)
Följer planen ganska bra, igår vart det nästan exakt så mycket som man skulle äta på varje kategori förutom grönsakerna, är hel kass på att äta det men ska försöka bättra mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar