fredag 1 oktober 2010

Seeg dag!

Har verkligen vart en otroligt seg dag idag, känner mig lite småförkyld också, gör ju inte saken bättre heller... Nåja, imorgon är det lördag och helg, börjar ju då som sagt modifastkuren också så då är det vägning som gäller på morgonen... ser jag inte framemot precis. Men man får bita i det sura äpplet helt enkelt.

Beställt en ny kamera, bättre än det jag har men billig, ca 500 kr eftersom jag inte har råd med den jag egentligen vill ha som kostar, va var det, typ 3-3500 nånting. Hade jag haft jobb hade jag ju bara sparat till den men nu har jag inte det tyvärr. Sökt ett dock, hoppas, hoppas!
Den gamla kameran måste liksom bytas ut(kanske inte måste men jag älskar att kunna ta kort på mina barn och allt annat jag kommer mig för!) då den för det första är 2 år gammal(hehe ja kanske inte jättegammal då), slukar nya batteri som om den inte käkat på veckor, kan typ använda den 3 gånger sedan står det "low battery" och så måste man byta. Batteriluckan har gått sönder så jag måste tejpa och den strular i allmänhet när man försöker ändra inställningar. Så ny kamera behövs!

Försöker lära L att säga mamma nu, hehe, går sådär. Det låter ju mest bababa när han "pratar" vilket oroväckande nog kan bli pappa... nej, det kan vi inte gå med på! Han ska säga mamma först såklart!

Just det, beställde nytt batteri till mobilen, kostade visst mindre än jag trodde och jag får det på måndag. Vet ju att den kommer funka då men frågan är om jag kommer kunna ladda det. Ska ladda hem ny mjukvara också när jag väl fått igång den igen. Fick som tips från SE support att är det som gör att den inte laddar, att jag inte uppdaterat mobilens mjukvara alltså. Nä, har inte orkat men får väl göra det på måndag då och hoppas på det bästa. Annars får jag skicka in den till verkstaden, vilket jag helst slipper!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar