onsdag 21 april 2010

Ungarna växer!

Idag har vi varit på Bvc med ungarna, F vet jag inte riktigt hur hon växt förutom att sambon TYCKTE bvc-tanten sa 14,3 kg... ja se karlar som inte kan lyssna;) Längden hörde han inte alls så jag får helt enkelt fråga nästa besök i maj va siffrorna för henne var. 18 mån koll för henne var det iaf och hon fick godkänt i allt, förutom att dom tyckte hon såg lite plattfot ut när hon gick så bvc skickade en remiss till ortoped... mindre kul men bäst att kolla upp. Sen vart det ju vaccination också, gillade hon INTE men blev glad så snart hon fick lufsa runt på golvet igen;)
Att jag inte hörde berodde på att jag var utanför med L som gallskrek och var arg. Men när han väl mättes var jag ju med och jag lyssnar iaf;) 2 mån, 5450 g och 56 cm. Mindre än sin syster i både vikt och längd vid samma ålder, hon var 60 cm och lite över 6 kg. Liten kille;)

Sen skickade jag precis förskoleansökan för F nu över nätet till augusti, kändes lite vemodigt men det kommer nog gå bra. Sambon kommer ju vara hemma vid inskolningen(semester) så det gör att det känns lite lättare. Men hade jag fått välja skulle hon vara hemma tills hon är 3 år iaf men men hon kommer vara nästan 2 år så, det får gå... Måste ju plugga så det är ju det enda alternativet. L kommer ju vara hemma, jobbigt nog med honom samtidigt som man ska plugga men i vår kommer sambon vara föräldrarledig med honom, det kommer underlätta! Kommer alltså läsa distans.

I helgen kommer föräldrarna på besök, nice!:) Alltid trevligt att ha dom här♥ Och jag tror nog dom gillar att vara här också eller ja dom gillar att träffa sina små barnbarn, mej och sambon kan dom klara sej utan=p
Enda nackdelen är att man får ta och städa lite mer ordentligt när dom kommer, inte för att dom bryr sej men jag hatar att ha det ens lite dammigt och stökigt när vi får besök. Hehe alltid en bra anledning till storstädning!;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar