lördag 6 mars 2010

En trevlig dag men en jobbig natt

Hade föräldrarna på besök från småland en liten stund innan idag, det var trevligt och blev mycket tjat och kort på barnen som vanligt;) Dottern fick en leksak, som vanligt där också, hehe en låtande såklart som inte går på batteri... toppen!;) Sonen fick en jättesöt bamse body med byxor till och dessutom söta strumpor från moster och hennes kille.
Mamma och pappa vart helt betuttade i lilla Loke, mamma tyckte han var så himla liten och jag håller med, är ju rädd att han ska gå sönder när man håller i honom, som en liten docka♥
Dom kunde ju inte stanna så länge men det var trevligt så länge det varade:) Imorgon kommer en kompis för att träffa Loke han också och sen ska väl mostern komma också snart och kolla in honom lite. Blir mycket besök men jag bestämmer lite när då jag är väldigt trött och uttmattad just nu. Men snart är man väl sitt pigga jag igen... om 18 år typ;)

Natten däremot har varit jobbig, L vaknade och fick mat kring 2 och efter maten var han svår att söva, gnyde och gnällde i en 30 min, tror dock han har magknip så det kan ju vara det. Men fick honom att somna tillslut iaf. Sen vaknade han vid halv 5 igen och var hungrig och efter det så vägrade han somna och vart helt skogstokig när jag försökte lägga han ner, varken på mage eller rygg dög... Tillslut vid halv 7 så somnade han i min famn efter att ha suttit en timme i köket och glott då han väckte F som fick sova bredvid sin pappa resten av morgonen, satte mej alltså där inne så han inte skulle störa.
Sen har man ju världens goaste sambon som lät mej sova en timme eller två sen vid 7 medans han tog hand om dottern. Gulligt♥ Är dock dödstrött idag men detta är ju första gången sen han föddes så jag ska inte klaga men hoppas han sover bättre inatt sen iaf men jag tror det!

Vikten tickar neråt för min del, nere på 85,9 kg nu och om 9 hg så har jag gått ner 60 kg totalt, lääängtar! Tävlar mot sambon vem som kan gå ner mest nu också med start idag, heja på mej, ok? Kör som biggest loser, den som gått ner mest i procent. Ska väl ha små pris också men vad vet vi inte än, får se vad vi kommer på.
Jag tänker kämpa ordentligt, alltid peppande att tävla mot sin karl:) Vill ju komma i min klänning till brölloppet och det är en bit kvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar